Sinopers

محلول ضد احتقان بینی از آب دریا با فرمولاسیون خلیج فارس

Sinopers

محلول ضد احتقان بینی از آب دریا با فرمولاسیون خلیج فارس

آپلود عکس
Sinopers

ثبت جهانی داروی ضد احتقان طبیعی از آب دریا با فرمول خلیج فارس توسط پزشک محقق
ایرانی

Persian Gulf Formula

نویسندگان
پیوندهای روزانه
شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۱۴ ب.ظ

خلیج تا ابد فارس علت شوری آب دریا

نقطه انجماد آب دریاها تابع درجه شوری است، به این سبب نقطه انجماد آب دریا از نقطه انجماد آب خالص پایین‌تر است. در نتیجه ، آب دریا به هنگام یخ بستن به قدری سنگین می‌شود که به اعماق فرو می‌رود. این پدیده در پیدایش جریانهای اقیانوسی نقش مهمی دارد. قابلیت فشرده شدن (تراکم) آب زیاد نیست، ولی اگر این قابلیت را نداشت، سطح اقیانوسها حدود سی متر بالاتر از حد فعلی بود.

نمکهای محلول در آب دریا 
 آب دریا به قدری شور است که قابل خوردن و زراعت نیست. علت این شوری ، وجود نمکهای مختلف به خصوص نمک طعام می‌باشد. اقیانوس شاید تنها جایی باشد که بتوان تمام عناصر را در آنجا یکجا پیدا کرد. از عناصر ساده بیش از شصت نوع آن در آب اقیانوس شناخته شده و احتمال وجود بقیه چندان بعید به نظر نمی‌رسد. مقدار بعضی از عناصر در آب دریا ، به قدری ناچیز است که بطور مستقیم تشخیص داده نمی‌شود، ولی وجود آنها در اندام جانوران دریا ثابت شده است. وزن کل املاح موجود در آب اقیانوسها را حدود تن برآورد کرده‌اند. این املاح می‌تواند تمام سطح کره زمین را به ضخامت 45 متر بپوشاند و اگر فقط روی قاره‌ها قرار گیرد، ضخامت آن به 153 متر خواهد رسید.
کلرور سدیم به تنهایی 77 درصد املاح آب اقیانوس را تشکیل می‌دهد. بنابراین اقیانوسها را می‌توان مخازن عظیم نمک به حساب آورد. مهمترین ویژگی آب اقیانوس داشتن ترکیب ثابت است. یعنی با وجود اینکه درجه شوری برحسب زمان و مکان تغییر می‌کند، مقدار نسبی عناصر اصلی تقریبا ثابت می‌ماند. املاح و عناصر دیگری در آب اقیانوس وجود دارد که مقدار نسبی آنها در آب ثابت نیست. مهمترین آنها فسفاتها ، نیتراتها ، نیتریتها ، سیلیکاتها ، مس ، آهن، روی و منگنز است. این املاح را که به مصرف تغذیه پلانکتونها می‌رسد، املاح تغذیه‌ای می‌گویند. آب یک حلال جهانی است به این معنی که می تواند با ساختار مولکولی اش بسیاری از مواد دیگر را در خود حل کند. علت شوری آب به این خاطر است که بسیاری از ترکیبات متفاوتی که از روی سطح زمین شسته می شوند در آب حل شده و جزیی از آب می شوند. در قرون اولیه چرخه آب ، تنها آب شیرین را تبخیر می کرد و آنچه از این تبخیر باقی می ماند نمک است اصطلاح «محلول» به معنی سسیستمی است که در آن یک یا دو ماده به طور یکسان و یکنواخت با یکدیگر مخلوط یا در ماده ای دیگر حل می شود . یک محلول دو جزء دارد: یک حلال و یک حل شونده . حل شونده مادّه ای ست که حل می شود. حلال ماده ای است که کارحل شدن را انجام میدهد. یک حلال بعلاوه یک حل شونده یک محلول بدست می دهد.آب یک حلال جهانی است به عبارت دیگر بسیاری از مواد دیگر می توانند در آب حل شوند. آب دریا نمونه خوبی است، شامل تعداد زیادی یون های محلول مانند سدیم ، کلر، برم ، کلسیم، کربن
است. آب دریا در آبتدا شیرین است اما هنگامی که باران می بارد این آب باعث فرسایش زمین می شود، کانی ها قسمتی از آب می شود و سپس این کانی ها جزء و قسمتی از آب دریا می شوند. آب شور نه آلوده و نه کثیف است، بلکه محلولی تمیز است مگر اینکه توسط بشر یا طبیعت آلوده شود.

 

  • mahboubeh aghabarati

نظرات  (۱)

  • حسین امیر حسینی
  • سلام خانوم آقابراتی وبلاگ قشنگی دارید موفق باشید به هم سر بزنید خوشحال میشم   سپاس گذارم.         ashianeh.tk                                       
    پاسخ:

    با سلام

    جناب آقای امیر حسینی

    با تشکر از بازدید و نظر شما

     

                                براتی

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی