Sinopers

محلول ضد احتقان بینی از آب دریا با فرمولاسیون خلیج فارس

Sinopers

محلول ضد احتقان بینی از آب دریا با فرمولاسیون خلیج فارس

آپلود عکس
Sinopers

ثبت جهانی داروی ضد احتقان طبیعی از آب دریا با فرمول خلیج فارس توسط پزشک محقق
ایرانی

Persian Gulf Formula

نویسندگان
پیوندهای روزانه
سه شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۳۰ ب.ظ

بررسی بالینی و بازبینی آثار منتشره ی شستشوی بینی

و بینی، استفاده شده است. با اینحال  علیرغم فراوانی گزارش های جالب توجه در این زمینه یا شواهد آماری اندکی برای تأیید کار آیی آن وجود داشته است . هدف این بررسی تعیین کارآیی استفاده از شستشوی تکانه ای بینی با محلول هایپرتونیک نمکی در درمان بیماری سینوس و بینی است .

طرح بررسی : یک بررسی بالینی شاهدا دار آینده نگر.

روشها : دویست یازده بیمار از کلینیک اختلال کنشی بینی سان دییگوی دانشگاه کالیفرنیا : که دچار بیماری سینوس و بینی (از جمله رینیت آلرژیک ، رینیت سنی ، رینیت آترونیک و التهاب خلف بینی ) بودند و همچنین آزمودنی شاهد عاری از بیماری ثبت نام شدند . این بیماران حفرات بینی شان را با استفاده از جریان محلول نمکی هایپرتونیک از طریق  یک دستگاه واترپیک که از یک آداپتور بینی قابل دسترس تجاری بهره می برد ، دو بار در روز بمدت 3 تا 6 هفته شستشو دادند . این بیماران شواهد و نشانه های مختص به بیماری بینی را نرخ بندی کردند و یک پرسشنامه ی کیفیت بهزیستی خود اجرا را پیش از مداخله درمانی در مرحله پیگیری تکمیل کردند.

نتایج : بیمارانی که از شستشو ی بینی برای درمان بیماری سینوس و بینی استفاده می کردند بهبود معنی داری را از نظر آماری در 23 مورد از 30 نشانه ی عارضه ی بینی پرسش شده ، مشاهده کردند و همچنین با استفاده از مقیاس کیفیت بهزیستی نوعی بهبود نیزدر ارزیابی کلی از وضعیت سلا مت اندازه گیری شد .

نتیجه گیری : شستشوی بینی در بهبود بخشی شواهد و نشانه ها و وضعیت سلامت بیماران دچار بیماری سینوس و بینی موثر است .

 

  • mahboubeh aghabarati

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی